Un restaurant de Corea de Sud es veu obligat a tancar després d’una crítica falsa a YouTube

Un restaurant de Corea de Sud es veu obligat a tancar després d’una crítica falsa a YouTube

Si el 2020 ja s’està fent costa amunt per al sector de l’hostaleria, imagina que et veus obligat a tancar teu restaurant per una crítica falsa que es publica a través de Youtube. Això és el que li ha passat a un negoci de The Korea Herald, situat a Corea de Sud. El passat 7 de desembre, HayanTree, un popular crític de restaurants a YouTube, va publicar una ressenya en vídeo d’un local especialitzat en el cranc marinat. En un moment donat, el influencer va tornar a omplir el seu plat, però va notar alguna cosa estranya en el seu menjar, ja que l’adob contenia grans d’arròs, el que li va fer pensar que el restaurant podria estar reutilitzant el menjar que no venia. La crítica es va fer viral ràpidament i va afectar el restaurant que, finalment, es va veure obligat a tancar tan sols uns dies després.

«En menys de dues o tres hores, els membres del nostre personal van deixar l’explicació que no reutilitzem el nostre menjar i vam poder proporcionar el metratge complet de la càmera de seguretat, però els nostres comentaris es van bloquejar de manera que la gent no podia veure’ls», va explicar l’amo de restaurant. El vídeo de les càmeres de seguretat va demostrar que els grans d’arròs que el youtuber havia notat en el seu plat procedien de l’plat anterior que aquest havia pres i que, abans de tornar a omplir-lo, ja es trobaven a la vaixella. El mateix influencer reconèixer el seu error, va eliminar la seva crítica negativa i va publicar un vídeo de disculpa al seu lloc.

«Vaig anar a disculpar-me amb l’amo de restaurant per crear el vídeo sense pensar en el meu impacte, però l’amo no es va sentir còmode filmant un altre vídeo», explica HayanTree. «Vaig haver d’haver fet el vídeo amb fets precisos i lamento molt la meva ignorància».

La disculpa de l’youtuber no va fer tant efecte com la crítica negativa doncs, quan el influencer va tornar per gravar un altre vídeo, el negoci ja havia tancat: «Estic realment frustrat i vull saber si és possible prevenir l’abús i la tirania dels YouTubers, que fa més por que el coronavirus. Estic demanant lleis i regulacions perquè els autònoms puguin concentrar-se còmodament en els seus negocis «. El propietari de The Korea Herald va publicar una petició nacional en el lloc web de Cheong Wa Dae, expressant la seva frustració sobre com HayanTree va manejar la situació i demanant a les autoritats que intervinguin i regulin els poders dels influencers per evitar que altres empreses pateixin el mateix que ell. Per la seva banda, HayanTree tan sols ha experimentat una baixada en el nombre de subscriptors al seu canal, però no hi ha hagut cap conseqüència legal. A Corea del Sud, la història ha provocat un enorme debat sobre el poder de les xarxes socials i la manca de regulació en aquest camp.



Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *