Sabies que el sushi de salmó és un ‘invent’ noruec? Tot va sorgir en un sopar de negocis el 1995

Sabies que el sushi de salmó és un ‘invent’ noruec? Tot va sorgir en un sopar de negocis el 1995

En els anys 70 una delegació noruega, amb l’objectiu d’ampliar el mercat, buscava nous països on realitzar exportacions. El 1985 va sorgir el Projecte Japó per introduir més productes al país nipó i el 1995 va començar la comercialització de l’salmó noruec d’aqüicultura al Japó. Després d’aquests ardus començaments, avui el sushi de salmó s’ha convertit en un imprescindible de l’sushi que es consumeix a tot el món. En aquest moment, Noruega ja era un dels majors productors de salmó a nivell mundial, i gràcies a les seves granges d’aqüicultura, van trobar l’oportunitat perfecta per comercialitzar el salmó.

Al Japó era un peix que no es consumia en cru, i que, quan ho cuinaven, sempre optaven pel qual s’obtenia de el Pacífic. Així, els noruecs tenien doble treball, convèncer els japonesos que valia la pena que importessin salmó noruec, i també que aquest es podia consumir cru, perquè a l’criar-se en les aigües fredes dels fiords de Noruega no té risc de paràsits com el anisakis.

Així va començar a establir-se una relació comercial entre els dos països la principal motivació era convèncer els directius japonesos, i als japonesos en general, que el sushi de salmó era una realitat i que a el públic li agradaria. Els principals responsables de que això succeís van ser Thor Listau, que coneixia a la perfecció el funcionament i la demanda de peixos al Japó; i Bjørn Eirik Olsen, que, amb els seus coneixements previs sobre la cultura nipona, va ajudar a introduir la venda de el salmó noruec al Japó.

D’aquesta manera, al Japó hi ha una única paraula per referir-se a el salmó i es tradueix com salmó noruec. Noma significa no tocat per l’home i és la manera en la qual es refereixen els japonesos a l’salmó noruec. Aquesta absència de manipulació i garantia d’higiene és un dels motius pels quals és tan apreciat per a l’elaboració de l’sushi, juntament amb la seva alta qualitat.

A més, segons Maruha Nichiro, una reconeguda companyia japonesa de productes de la mar que elabora tots els anys Enquesta de consumidors sobre sushi amb cinta transportadora, el 2020 i per novè any consecutiu, el salmó ha estat l’ingredient favorit. Els consumidors japonesos van afirmar que dels ingredients que es mengen amb freqüència, en primer lloc, hi ha el salmó (47,3%), seguit de tonyina magre (Akami) (33,5%) i tonyina toro mitjà (29,8% ).



Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *