Aliments de llatinoamerica presents en el mercat de Taiwan

Aliments de llatinoamerica presents en el mercat de Taiwan

La creixent oferta de productes llatinoamericans a Taiwan corrobora el bon moment que travessen les relacions comercials bilaterals. De l’17 a el 20 de desembre passat va tenir lloc l’Exhibició Internacional d’Aliments de Taipei (Food Taipei), a la Sala d’Exhibicions de Nankang a la ciutat capital. A causa de la pandèmia de COVID-19 i les restriccions d’entrada a la nació com a mesura de prevenció, la fira anual no va comptar amb la quantitat usual de participants de l’estranger.

No obstant això, un total de 925 expositors, entre aquests representants locals d’empreses de 16 països, van emprar uns 1.880 estands per mostrar els seus productes i crear oportunitats comercials. Com ja ve realitzant anualment, un important nombre d’aquests expositors es van donar cita a dos pavellons dedicats als productes de l’Amèrica Central i l’Amèrica Llatina, respectivament. El Pavelló d’Amèrica Central, organitzat per l’Oficina Comercial per a Centreamèrica (CATO, sigles en anglès) juntament amb les ambaixades de Nicaragua, Hondures, Guatemala i Belize, va promocionar una àmplia gamma de productes d’alta qualitat dels països aliats a la regió, entre aquests carn de res, marisc, cafè, cacau, rom, salses picants, així com fruites fresques i els seus derivats. Més de 15 empreses importadores de productes alimentaris d’aquesta regió van compartir el gran pavelló centreamericà d’aquest any.

D’altra banda, el Pavelló de Llatinoamèrica, patrocinat per l’Oficina de Comerç Exterior i el Consell per al Desenvolupament de l’Comerç Exterior de Taiwan (TAITRA, sigles en anglès), va ser l’aparador per a un altre tant de productes dels països centreamericans, particularment de aquells que han signat acords de lliure comerç amb la República de Xina (Taiwan), i de l’Paraguai, l’únic aliat diplomàtic de la nació a Sud-amèrica, i que també ha rubricat un pacte comercial amb la nació.

Productes amb gran potencial

Organitzadors de l’esdeveniment assenyalen que un producte que es promou des de fa temps i ja compta amb una sòlida base en el mercat de Taiwan és el cafè centreamericà. Altres importants productes que estan guanyant adeptes en la nació són els mariscs, com ara la gambeta de Nicaragua, Hondures i Guatemala; i la llagosta procedent de Belize, d’Hondures i Nicaragua.

La carn de res és un altre producte que es ve impulsant i ja gaudeix de bona reputació a Taiwan, sobretot la carn de res de Nicaragua, Hondures, així com la de Paraguai, assenyalen els organitzadors. Altres productes que estan tractant d’obrir-se camí i arribar a les taules dels ciutadans de la República de Xina (Taiwan) són la macadàmia i la llimona negre de Guatemala, el meló i productes de l’cacau d’Hondures, les salses picants i el rom de Belize, així com el mat paraguaià.

Alguns d’aquests ja es troben a la venda a Taiwan i gaudeixen de bona acceptació per part dels consumidors. A la fi dels quatre dies de durada de la Food Taipei, la CATO va revelar que les empreses participants dels quatre països aliats a Amèrica Central van reportar transaccions comercials per un valor de 1,7 milions de dòlars nord-americans, el que evidencia el creixent interès i el potencial dels productes d’aquesta regió a Taiwan.

Carn de res, marisc i cafè de Llatinoamèrica

Si bé s’estan tractant d’impulsar diferents productes agrícoles i de la indústria alimentària de Centre i Sud-amèrica a Taiwan, són el cafè, la carn de res, el marisc els que ja tenen un peu ferm en el mercat local. Durant una recepció per presentar la carn de res produïda en aquesta regió als empresaris de la nació a l’octubre de l’any passat, el TAITRA va assenyalar que el total de carn congelada importada dels aliats Paraguai, Nicaragua i Hondures va experimentar un creixement substancial de l’117 per cent, 141 per cent i 9,4 per cent, respectivament, entre els mesos de gener i setembre de 2020, en comparació del mateix període de l’any anterior.

Això converteix a Llatinoamèrica en la segona font més gran d’importacions de carn de res a Taiwan. Segons A-

ndrés Tseng, assessor de el Grup d’MicFull International Co Ltd, una de les principals empreses importadores de carn de res de Nicaragua, Hondures, i Paraguai, l’èxit d’aquest producte en el mercat local es deu a la promoció ja que » enviem tècnics taiwanesos als matadors en els diferents països per ensenyar-los els talls de carns que volem.

Llavors, la qualitat i els talls de les carns que portem són dos punts que satisfan als clients locals «, assenyala Tseng.



Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *